“Saya buang kerjaya saya..sy ikut suami..” Sanggup Berhenti kerja demi suami,Lepas 6tahun berkorban ini terjadi…Reaksi Neelofa pula undang sebak..

Ibarat menyepi seketika dari industri hiburan selepas berkahwin pada tahun 2014, ia merupakan sebuah pengorbanan besar Puteri Sarah Liyana untuk fokus menjaga keluarga. Namun kebahagiaan cuma seketika setelah dia mendapati ada orang ketiga sudah masuk meracuni rumah tangganya sekitar 2019.

I tahu perempuan kena ada duit sendiri kalau apa-apa jadi…I ditanggung suami & tak kerja. Melalui video live bersama rakan baiknya, Neelofa, wanita berusia 37 tahun ini sempat mengimbau semula detik sedih apabila pernikahannya mula bergelodak.

6 tahun bergelar suri rumah sepenuh masa, Sarah akui pernah rasa takut membuat keputusan untuk ‘angkat kaki’ kerana tiada pekerjaan sendiri. Kalau berserah 100% pada Allah, memang akan ada jalan…Kita rasa mustahil tapi benda tu ada.

Video Player

Melihat kemelut yang tercetus semakin serius, Sarah mendapat jawapan sebenar setelah dia membuat Tahajjud. Sedar wanita perlu mencari duit sebagai persediaan sebelum hujan, dia perlahan-lahan kumpulkan kekuatan untuk bangkit membuat keputusan berani.

Berdoa dengan sesungguhnya kepada Allah yang Maha Memberi, ibu dua anak ini amat bersyukur kerana diberikan rezeki berpanjangan sehingga sekarang. Member aku suri rumah pernah diduakan…Laki tu cakap suka perempuan yang pandai berdikari.

Setuju dengan pesanan “wanita perlu ada duit sendiri”, ramai netizen juga mempunyai prinsip yang sama. Tidak kiralah sebagus mana pun seorang suami, mereka tetap ada sumber pendapatan sendiri sebagai plan B.

“lelaki hari Ni memang tak nampak wife bkorban kerjaya utk urus anak boleh buat dua kerja Pon dia masih nak sailang wife”
“ramai aje……bini2 ditinggal gantung tak bertali.. yang lelaki menambah bini sesuka hati…bini pergi tanggung anak2 berderet… kisah pahit untuk si anak tak ada membela”

“Tidak ada siapa yang ingin cerita keburukan nya,tapi tetap kata suami itu jugak yang jahat fikir2 cuma tanya ada tak manusia itu hendak cerita keburu”. “Memang puteri Sarah ni jenis humble je kan dia betul2 jaga keluarga tengok cara dia pun tau dia isteri yang baik”

Sumber : erinsakura

About admin

Check Also

Akhirnya SAH bergelar suami isteri, Nad Zainal k0ngsi majlis prnikahan. Ini sbb rahsiakn prnikahan

Perkongsian video yang dimuat naik pelakon Nad Zainal dan Ungku Ismail di Instagram masing-masing mengundang …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *