Kita dah berumur, tk elok kurus sangat..” Rmai Iuah rasa rlsau penampilan terkini, Sekali Bonda sendiri k0men

Sejak akhir-akhir ini, ibu kepada usahawan kosmetik Datuk Aliff Syukri iaitu Rozita Ibrahim atau lebih mesra dikenali sebagai Bonda Rozita selalu membuat perkongsian di laman Instagramnya. Jika dilihat di laman media sosialnya itu, banyak hal-hal positif diceritakan oleh beliau dari segi kehidupan, peribadi serta bisnes.

Biarpun menerima respon yang positif mengenai perkongsian yang dilakukan, namun masih ada sesetengah netizen yang menyentuh soal fizikal Bonda Rozita dimana terlihat semakin kurus. Hal ini dapat dilihat dalam ruangan komen foto Bonda Rozita, dimana ada sesetengah yang mempersoalkan tumbuh badan Rozita semakin kurus dan merasakan tidak elok buatnya.

Kita dah berumur Bonda, tak elok kurus sangat, elok tambahkan berat badan sikit. Namun begitu, ada juga netizen yang merasakan perubahan fizikal wanita tersebut tidak perlu ditegur dan menjadi perbincangan ramai. Sumber beautifulnara. Tular baru ini di mana pengasas kosmetik Sendayu Tinggi dan Jamu Ratu Malaya, Rozita Ibrahim atau lebih mesra di sapa Bonda Rozita terpalit dengan fitnah gara-gara gambar yang dimuatnaik di Instagram nya malam semalam.

Minta Orang RamaI Tak Keruhkan Fitnah
Bagi menjawab tuduhan dan fitnah segelintir pengguna media sosial yang mengatakan dia memakai pakaian ketat semasa berbuka puasa di hotel Grand Dorsett Subang Jaya, Rozita memuatnaik video bagi menjelaskan keadaan.

 

Melihat dalam video yang kongsikan, pakaian yang dipakai oleh ibu kepada Aliff Syukri ini tidak kelihatan ketat seperti yang didakwa orang ramai. Selain video, Rozita juga menulis kapsyen bagi menjawab isu berbangkit dan minta agar orang ramai tidak mengeruhkan lagi fitnah tersebut.

“Baju ni longgar, jangan keruhkan fitnah saya pakai ketat sebab gambar saya pos malam tadi dengan anak bongsu tu ..Sebab ada yang komen kata saya pakai ketat ..!! Ni saya tunjuk videonya ..!! Menjelaskan keadaan. Insya Allah saya ada ramai guru agama saya buat rujukan, saya insya Allah masih tahu malu pada umur – penat nak menjawab.

kesihatan aman itu adalah nikmat termahal – kalau cantik adalah ujian berat tentang hati – masuk 60 tahun tu hujung-hujung usia). Ukhuwah sesama staf dan muslim menjadikan kami bahagia walau kami bekerja dihutan -” tulisnya. Melihat video yang dikongsikan ramai yang memberi komen dengan mengatakan pakaian yang dipakai Rozita tidak ketat dan sesuai dengan penampilan usahawan tersebut.

“Elok cantik.. Tak ketat pun” “Tak tahulah tang mana orang cakap ketat tu.. Bagi saya ok je bonda.. Tahu lah bonda tu nak jaga penampilan dia.. Ada-ada je netizen ni.. Makin muda ada lah bonda” komen mereka.

via (IG) Bonda Rozita Ibrahim .Minta Tips Kurus. Dalam pada itu, melihat perubahan Rozita semakin cantik dan langsing ramai yang meminta tips serta rahsia usahawan kosmetik tersebut menjaga bentuk badannya.

“Saya nampak bonda pakai pun tahu dah baju tu tak ketat dan longgar.. Kurusnya bonda.. Tapi kenapa saya susah sangat nak turunkan berat badan.. Tengok orang lain mudah je turun berat badan” ucap salah seorang netizen
Bagi menjawab soalan yang diajukan, Rozita mendedahkan dia menjaga cara pemakanan dan elak pengambilan gula serta perlu rajin bersenam.

“Cara pemakanan dan juga elakkan ambil yang bergula puan – dan jangan pernah tinggal untuk bersenam setiap hari” ujar Rozita
Patutlah cantik sebab jaga pemakanan dan rajin bersenam. Sumber murai.

About admin

Check Also

Baru Saja Dilantik Menteri Komunikasi Digital, Sekali Tweet YB Fahmi Buat Ramai Tak Senang

KUALA LUMPUR – Petang tadi Ahli Parlimen Lembah Pantai, Fahmi Fadzil memuatnaik ciapan di laman …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *