“Saya dah penat…” Tak sampai setahun kahwin akhirnya Sharifah Sakinah umum berita ini.

Umum mengetahui, pelakon berbakat besar, Sharifah Sakinah mendirikan rumah tangga keduanya bersama jejaka Sweden iaitu Michael Hansen. Terbaharu, pelakon berusia 33 tahun itu mendedahkan mereka berdua masih belum mempunyai perancangan untuk mendapatkan cahaya mata dalam masa terdekat.  Sakinah berkata, dia mengambil keputusan untuk tidak merancang hamil lagi memandangkan suaminya kini sudah tua.

Dan, jika dia hamil sekalipun, besar kemungkinan ia akan menjejaskan dirinya sediri kerana suka berada dekat dengan suami. “Secara logiknya, tak ada perancangan lagi untuk anak baru. Sebab saya ini jenis suka berada dengan suami. Kalau saya mengandung, saya nak anak dan suami sentiasa ada dekat saya. Jadi perkara itu saya tak boleh dapat dalam kehidupan saya.”

“Saya membuat keputusan tak merancang untuk hamil lagi. Suami pun dah tua, maksudnya kalau umur dah 40 tahun ke atas tak nak anak masih kecil,”ujarnya. Dalam masa sama, pelakon drama berjudul Isteri vs Tunang mengatakan dirinya tidak pernah rasa tertekan lebih-lebih lagi masyarakat di sana tidak pernah bertanya mengenai perihal zuriat seperti di sini. “Orang di sana tak macam kita. Mereka tak tanya pun bila nak dapat cucu. Di sana tak, tak ada tanya semua itu.

Mereka macam biasa sahaja. Kadang-kadang bercakap atau tidak,”jelas ibu kepada seorang anak perempuan, Anais Adha,5.  “Saya rasa perlu menikmati masa sekarang ini dan kurangkan fikir masa depan dan masa lalu. Saya dah penat.” “Walaupun saya ‘drama’, tapi dalam kepala saya tak pun sebenarnya. Kalau tak, saya layan netizen dan hidup menjadi sedih. Saya hanya mahu begitu dalam hidup. Saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang walaupun jauh.”luahnya.

Selain itu, Sakinah menafikan dakwaan ramai yang mengatakan dirinya mengambil keputusan mengikut suaminya tinggal di Sweden bagi melarikan diri daripada kecaman netizen Malaysia. “Kalau kamu rasa netizen memberi masalah dalam hidup, jangan main media sosial. Bagi saya netizen tak beri langsung perkara itu. Kadang-kadang saya baca komen yang melampau, tapi itu adalah risiko kita. Kalau tak nak (kecam), jangan post,”katanya lagi.

Sumber: Harian Metro (Sudirman Mohd Tahir)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About admin

Check Also

“Ya Allah, Aku Datang Dari Jauh”- Erra K0ngsi Peng4laman P4hit Semasa Mengerj4kan Umr4h

“kun fayakun” bermaksud jika Allah berkehendak, maka jadi lah ia. Perkongsian Erra Fazira tentang pengalaman pahitnya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.