Mohon Doakan, Datuk M. Daud Kilau Dimasukkan Ke Hospital Dan Disahkan Begini Keadaannya

Penyanyi veteran, Datuk M. Daud Kilau dimasukkan ke Hospital Teluk Intan (HTI) di sini malam tadi selepas mengadu sesak nafas. Penyanyi berusia 84 tahun itu mengalami masalah kesihatan sejak beberapa tahun lalu selepas disahkan menghidap kencing manis selain sakit pinggang dan jantung tidak stabil. Menurut isteri penyanyi itu, Datin Rohani Awang Ngah, 62, suaminya mengadu sesak nafas sejak malam tadi, lalu ahli keluarganya hubungi klinik berhampiran dan membawa penyanyi itu ke HTI menaiki ambulans.

“Doktor mengesahkan Datuk mengalami masalah paru-paru berair. “Keadaannya agak lemah, tidak begitu stabil dan belum boleh bercakap,” katanya di sini hari ini. Daud Kilau menghidap kencing manis, sakit pinggang dan jantung tidak stabil menyebabkannya mengambil keputusan tidak lagi membuat persembahan pentas dan beliau lebih banyak berbaring di rumah.

Ahad lalu, walaupun keadaan kesihatannya kurang baik, Daud Kilau tetap hadir menyaksi dan memeriahkan pertandingan akhir Pencarian Bintang M. Daud Kilau yang di Dataran Menara Condong di sini. terdahulu,  Keadaan kesihatan penyanyi jolokan Raja Gelek, Datuk M Daud Kilau, 82, semakin uzur apabila diuji dengan beberapa penyakit kronik sejak empat tahun lalu.

Penyanyi yang popular menerusi lagu Sirih Pinang itu mempunyai kencing manis, jantung dan kini, kurang pendengaran. Beliau juga sudah tidak boleh berdiri lama, kebas kaki dan tangan serta sakit pinggang. “Saya doakan peminat panjang umur dan murah rezeki. Doakan juga saya cepat sembuh. Jika tak baik, tidak apa. “Kalau saya ‘pergi’, doakan saya selamat pergi dan sedekahkan al-Fatihah,” katanya menitipkan pesanan buat peminat.

M Daud atau nama sebenarnya, Muhammad Daud Kilau berkata, dia tidak lagi dapat memenuhi undangan persembahan sejak sakit. “Nak berjalan pun sudah tidak larat dan solat atas bangku. “Saya kini bergantung dengan ubat. Saya kena melakukan pemeriksaan kesihatan di Klinik Kesihatan Bagan Datuk tiga bulan sekali. Saya banyak menghabiskan masa dan sisa hidup mencari saham akhirat,”.

Sumber: Bharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

About admin

Check Also

“Ya Allah, Aku Datang Dari Jauh”- Erra K0ngsi Peng4laman P4hit Semasa Mengerj4kan Umr4h

“kun fayakun” bermaksud jika Allah berkehendak, maka jadi lah ia. Perkongsian Erra Fazira tentang pengalaman pahitnya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.