Biad4p, Meh Sini Jumpa Depan2..”- Elyana Cabar Individu Tegvr Dirinya Tak Pakai Tudung Berjumpa

Tindakan penyanyi yang sudah bebas kanser, Elyana memuat naik sekeping foto di laman Instagram mengundang tanda tanya orang ramai terutama peminatnya.

Foto tersebut memaparkan dirinya mengenakan ‘hoodie’ dan berseluar jeans yang mempunyai beberapa bahagian terkoyak, namun tidak lagi memakai tudung.

Menerusi penampilan itu lagi, lebih menarik perhatian apabila penyanyi berusia 35 tahun itu memakai ‘hoodie’ berkenaan yang tertera tulisan ‘jadi diriku’.

Bagaimanapun, penyanyi lagu Tak Tercapai Akalmu itu bertindak menutup ruangan komen daripada menerima sebarang reaksi orang ramai.

Sebelum ini, dia meluahkan kekesalan terhadap segelintir netizen yang dikatakan sering mengungkit penyakit kanser limfoma dihidapinya dengan doa dipohon sebelum ini.

“Dah mula tak pakai tudung betul2, Allah dah bagi peluang kedua..” – Netizen

Bukan itu sahaja, Elyana juga kecewa apabila didakwa kononnya cuba meraih simpati atau publisiti dengan menggunakan penyakit tersebut selain menyifatkan teguran netizen agak biadab.

Namun begitu, Elyana atau nama sebenarnya Erneelya Elyana Emrizal yang mula tampil berhijab ketika memulakan rawatan kanser belum memberi penjelasan berhubung foto terbaharu itu setakat ini.

Pada Disember tahun lalu, penderitaan Elyana berakhir apabila disahkan bebas dan pulih daripada penyakit berkenaan yang ditanggung selama 11 tahun.

“Penat Berpura2, Sy Tak Bahagia”- Pnyanyi Elyana Akui Hnya Brlakon Selama ni,

Pen.yanyi Elyana mem beritahu dirinya bukan.lah seorang yang sesuai untuk dijadikan contoh oleh masya rakat apatah lagi dianggap sebagai indi.vidu kuat berdepan dengan penyakit kanser.

Elyana atau nama lengkap.nya Erneelya Elyana Emrizal, 32, berkata, dia sudah tidak mampu lagi untuk ber pura pvra bahagia dan kuat selain berasa tidak gem.bira dengan orang yang berada disekelilingnya.

Katanya, diri.nya sudah ti dak boleh lagi untuk menjalani kehidupan sebegitu dan berusaha untuk pergi jauh ‘menghilang.kan diri’.

“Selama ini orang ang.gap saya kuat, tapi sebenarnya tidak. Se.lama ini saya hanya berlakon menjadi kuat meskipun ber.pijak di bumi nyata, saya tidak kuat pun.

“Kepakaran saya ialah berlak.on, jadi saya tunjuk kuat dan ba.hagia, namun sejujurnya saya tidak kuat dan bahagia.

“Siapa yang menjadi.kan saya sebagai con.toh atau anggap saya ini seorang yang p0sitif, mungkin sudah boleh lupa.kan sahaja semua itu. Saya sudah penat untuk berpura-pura dan tidak tahu untuk lakukan apa lagi,” jelasnya.

Dalam siaran live di Insta.gram itu juga, Elyana turut meluah.kan rasa kesal apabila gagal mendapat sokongan dari pada in.dividu terdekat.

Namun pen.yanyi itu tidak mendedah.kan siapakah individu yang dimaksud.kan.

Saya sudah tidak boleh hidup macam ini. Sa.ma ada saya lari jauh jauh dan tidak timbul dah atau telan sahaja semua sengsara. Tiada orang cuba faham, tetapi orang mem.punyai rasa ingin tahu.

“Saya faham pe.rasaan ingin tahu itu lebih kuat daripada ingin memahami. Saya cuba hendak bahagia, tetapi orang n3gatif masuk cam.pur, saya penat sebab cuba untuk kuat dan sembuh, untuk positif.

“Tetapi orang sekeliling ini cuba menjatuh.kan saya. Tipu kalau saya tidak cari jalan keluar, saya juga sudah berjumpa dengan psi.kiatrik, tetapi tetap tidak jumpa jalan keluar.

“Saya sudah tiada ke.inginan lain lagi, walaupun pergi ke tempat yang menarik, tetapi ji.wa tetap rasa tidak bahagia,” katanya.

Sementara itu, menerusi siaran live kedua di Insta.gram, Elyana merancang untuk membeli tiket penerbangan, namun masih belum mem.buat keputusan sama ada ingin memilihi destinati tem.patan atau ke luar negara.

Elyana menjelaskan dia ingin men.cari ketenangan diri dan merancang untuk ber.tolak pada hari ini juga.

“Saya perlu juga pergi malam ini untuk men.cari semula siapa diri saya, saya ingin mencari ke.tenangan saya balik,” katanya.

Elyana mendiri.kan rumah tangga dengan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata, Cinta Sumayyah dan Cahaya Ramadhani.

Terdahulu, Tak mungkin saya tipu mengenai sakit – Elyana

Pen.yanyi dan pelakon ter.kenal, Elyana meluahkan rasa ke.cewa apabila ada segelintir pihak yang mendakwa dia menipu mengenai kanser limfoma yang dialaminya sebelum ini.

Elyana mendedah.kan ada dalam kalangan rakan-rakan karibnya juga menyebarkan dakwaan yang tidak berasas itu.

Namun penyanyi lagu Ka.lis Rindu itu tidak men.gambil pusing dan menganggap mereka itu tidak memahami ‘penderitaan’ yang dialaminya.

“Pada awalnya saya memang rasa ke.cewa kerana saya sudah sakit lebih 10 tahun. Memang banyak san.gat dengar, ada juga kalangan rakan baik yang cakap seperti itu.

“Walau pun dia ta.hu kita ulang-alik ke hos.pital, anak kita sanggup tak sekolah kerana tiada siapa yang dapat hantar. Mereka tahu perkara ini.

“Tetapi saya menganggap orang seperti ini, dia tidak mem.bantu semasa saya sakit. Jadi, mereka ini memang tidak tahu ‘struggle’ saya ma.cam mana,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Elyana memberitahu, dia telah pun memaaf.kan semua pihak terutama warganet yang pernah melontarkan fit.nah terhadap dirinya, sebelum ini.

“Jadi, mereka ini boleh melontar.kan apa sahaja dalam fikirannya. Kebanyakan juga, antara warga.net yang pernah ber.cakap yang tidak baik seperti memfitnah.

“Mereka cakap saya ini tidak sakit dan ber.cakap buruk mengenai saya. Mereka ini sendiri meminta maaf menerusi pesanan langsung (DM). Alhamdulillah, semua sedar apa yang mereka lakukan itu adalah salah. Saya maaf.kan,” jelasnya.

Pelak0n drama popular Dunia Baru itu menitip.kan pesanan buat orang di luar agar sentiasa menjaga pertuturan dan berfikir dahulu sebelum melontarkan sebarang kata-kata terhadap seseorang.

“Bagi saya, saya tidak akan menipu mengenai sa.kit. Tidak mungkin, kerana setiap kata itu adalah doa.

“Saya per.caya akan kifarah, apabila kita ber.cakap buruk tentang seseorang, Allah nak balas kepada kita itu sekelip mata sahaja. Kita kena jaga kata-kata dan pemikiran,” katanya.

Berkongsi perkembangan kesihatan ter.kini, Elyana memaklumkan dia masih mempunyai empat kali rawatan kemoterapi yang perlu dijalani setiap dua minggu sekali.

Sekarang ini, saya ada ma.sih berbaki empat sesi kemoterapi. Sebenarnya perlu teruskan rawatan pada bulan puasa tetapi saya minta kepada dok.tor supaya menangguhkan dahulu sebab nak nikmati kehidupan Ramadan.

“Kalau nak ikutkan memang ba.haya tangguh.kan, namun insya-Allah ini semua ketentuan Allah. Bukan tidak mahu buat, tetapi kita lewatkan masa sedikit. Lepas raya ini insya-Allah saya sambung lakukan kemoterapi dua ming.gu sekali seperti biasa,” katanya.

Pada Disember lalu, Elyana ber.kongsi khabar gembira apabila penyakit kanser limfoma tahap empat yang dihidapi.nya selama 11 tahun telah hilang.

Terdahulu, dia pernah memaklum.kan kan.ser itu menyerang dan merebak ke beberapa org.an badannya seperti ra.him, hati dan pang.kal paha.

Elyana membuat pendedahan mengenai penyakit kan.ser limfoma tahap empat selepas tersingkir pada minggu kelima pro.gram realiti, Gegar Vaganza musim keempat (GV4) pada 2017.

Sumber : M star / 2EKesaH

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Sumber: Instagram Elyana

About admin

Check Also

“Fanatlk betul kau dengan aku sampai gambr Tldak Berp4kaian pun ada..” Bek4s isteri Dai Farhan Serabvt Dngan individu ini

Dah lama tak dengar cerita Dr. Erin, bekas isteri pendakwah bebas, Da’i Farhan kan? Tapi …

Leave a Reply

Your email address will not be published.